Fasad sidtopp

Rosenhillskolan

Rosenhillskolan består av Lindskolan, tal- och språkklasserna. AST-klasserna och Sjukhusskolan. Gemensamt för våra elever är att de alla är i behov av särskilt stöd. Undervisningen bedrivs i små klasser med hög personaltäthet med pedagoger som har stor kunskap och lång erfarenhet.

«april 2017»
tiontofr
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567

Till kalendariet »

Matsedel V.17

Måndag Asiatisk kycklinggryta, ris, asiatsik grönsaksgryta

Tisdag Kassler, rostad potatis, quornfiléer

Onsdag Rostbiff med rödvinssås och potatis, falaffel

Torsdag Panerad fisk, citronsås potatis, vegetarisk schnitzel

Fredag Kötbullar med gräddsås, smörgåsgurka och potatis, bouletter

« Föregående Nästa »

Dela med dig:
Bokmärk och dela
Vad är det här?
huset puffstorlek

Föräldraråd

Den 4 maj 2017 klockan 18:00 hälsar vi intresserade vårdnadshavare väkomna till Rosenhillskolans matsal för föräldraråd. Kortare information om nuläge och kommande läsår samt frågor och funderingar från er föräldrar kommer att avhandlas. Välkomna.


Ljus

Tyst minut på Rosenhillskolan

För att hedra offren i  fredagens attack i Stockholm genomför medarbetare  som inte är i elevgrupp en tyst minut idag, måndagen den 10/4 kl. 12. För våra elever som är på fritids avgör ansvarig pedagog hur de olika barngrupperna uppmärksammar det hela. Vi är observanta på elevernas frågor och finns nära om någon vill prata om det inträffade. När vi samtalar med barn kring en händelse likt denna är det viktigt att tänka på följande (råden är hämtade från Röda korsets hemsida):

Till dig som har barn i din närhet:

Det viktigaste du kan göra just nu är att lugna, trygga och stärka barnets känsla av kontroll. Barn behöver få svar på sina frågor för att få kontroll.

Var konkret och ställ frågor som kan hjälpa barnet att berätta hur det tänker.

Var ärlig och berätta vad som har hänt och hur det har påverkat dig.

Var konkret, men överös inte barnet med vuxendetaljer.

Var noga med att ge barnet tid och lyssna på vad hen tänker kring situationen och om det är något särskilt han eller hon behöver veta för att känna sig trygg.

Du behöver inte ha svar på allt, vissa frågor tar tid.

Bibehåll rutiner och tänk på att ge extra tid och närhet. Små barn behöver oftast fysisk närhet för att bli lugna. Låt barnet sova i din säng eller läs en extra lång godnattsaga.


påsk1

Foto: Anna-Karin Nordenberg

Glad Påsk

Rosenhillskolan önskar alla en glad påsk. Denna dekoration helt utskuren ur frukt och grönt är skapad av Manee i köket, fantastiskt fint.


rocka socka

Rocka socka

Annorlunda är bra, annorlunda är roligt. Gör som vi i AST-klasserna och dra på dig olika sockor för att visa att du tycker att människor som är annorlunda gör världen bättre.


Fiskelycka2

Fiskelycka på tal- och språk

Klass 2-3 har en härlig fiskeutflykt på Orlången med naturguide Richard Vestin. Det är stor lycka att dra upp tre gäddor på en dag!

skriv ut sidan
Pojke står framför en jordglob

Klagomål

Har du klagomål som gäller skolan? Klicka på länken nedan för att komma till kommunens klagomålshantering för grundskolan.

Klagomålshantering

UNG_dump

Ung Huddinge

Besök Huddinges webbplats för unga! 

Ung Huddinge