Vårbyskolan
Vårbyskolan

Foto:Mano Ahmadian

Vårbyskolan

I Vårby rektorsområde har vi en gemensam kultur. En kultur som andas kunskap och en stark tro på att alla kan! Med en tydlig värdegrund skapas en trygg miljö för inlärning och eleverna fostras i att tro på sig själva och sin förmåga. Vi har också höga förväntningar på våra elever, eftersom forskningen visar att det är en förutsättning för att kunna nå goda resultat. Här lyckas du!

«augusti 2018»
tiontofr
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789

Till kalendariet »

Matsedel V.34

Måndag Rostbiff, potatissallad

Tisdag Broccolisoppa, mjukt bröd, pålägg

Onsdag Köttbullar, makaroner

Torsdag Fisk med Italienskt täcke, potatis

Fredag Potatisbullar, bacon, lingon

« Föregående Nästa »

Dela med dig:
Bokmärk och dela
Vad är det här?
3

Konsttävling

Under våren har vi haft en Konsttävling, med temat Liv och rörelse, på Vårbyskolan.
Tre vinnare på mellanstadiet och tre vinnare på högstadiet utsågs.
Vinnarna är:
Maywa åk 4, Yona åk 4, Tina åk 5, Ayat åk 7, Lana åk 7 och Pirejantha åk 8.

Text och Foto: Elin Engström Mikalides
Fler bider


Mik

Årets pedagog

Mikhael Mikalides lärare på Vårbyskolan vann priset Årets pedagog för grundskolan 2017. Prisutdelning skedde torsdagen den 15 mars och vår fantastiska lärare tog välförtjänt hem ett av priserna.
Vi är otroligt stolta över Mikhael och om ni vill se honom och alla andra värdiga vinnare och ta del motiveringarna  klicka här!


DSC_5504

Årets pedagoggala

Nu är alla finalister i Årets pedagog och Årets chef meddelade. I år är två från Vårbyskolan nominerade. Jenny Alenrud är nominerad till Årets chef och Mikhael Mikalides är nominerad till Årets pedagog. Den 15 mars ska vi fira alla duktiga pedagoger och chefer i Huddinge kommun. Då avgörs även vem som blir utsedd till Årets pedagog och Årets chef. Grattis och lycka till!


Programmering och teknik

Elevensval

Elevensval-gruppen, Programmering och teknik, åk 4-6, arbetade i skol-Workshopen ”Hacka och programmera sensorer” på Tekniska museet. Vi hade förberett oss med att studera sensorer i vardagen som rörelse- ljud-, ljus-, temperatur-, tryck- och avståndssensorer. På museet fick vi i uppdrag att lösa problem med olika sensorkonstruktioner. Vi har genom detta arbete fördjupat våra kunskaper om tekniken och programmeringen bakom vardagliga funktioner.


lärmiljön

Lärmiljön

Vi har i uppdrag att utveckla lärmiljön. I åk 4 tränar vi nu in lyssnarläge - en arbetsposition där vi lyssnar och samtalar i större grupp och arbetsläge - där vi arbetar i lärpar och enskilt. Syftet är att skapa arbetsro samt att kunna lära i grupp, par och enskilt. Vi använder hela rummet och arbetar vid våra bord, på stolar samt på yogamattorna på golvet.

skriv ut sidan
252929-happy-children

Nolltolerans mot kränkande behandling

Vår skola anmäler, utreder, åtgärdar och följer upp kränkande behandling.
Här hittar du information om hur Huddinges skolor arbetar.

Pojke står framför en jordglob

Klagomål

Har du synpunkter som gäller skolan? Hit vänder du dig, Klagomålshantering

UNG_dump

Ung Huddinge

Besök Huddinges webbplats för unga! 

Ung Huddinge